Mehmet YALÇINKAYA
Cash Flow
İzmir Yeraltından Yerüstüne - Cash Flow Röportajı 4 ay, 1 hafta önce | Başarı: 6 |
Cash Flow'un hikayesi nedir? Çağdaş ve Volkan nasıl tanıştı?
Çağdaş: Volkan ile Ortaokul yıllarına dayanan bir dostluğumuz var. İlk tanıştığımızda Volkan'ın rap dinlediğini bile bilmiyordum. Aradan belli bir süre geçtikten sonra lise çağlarında rap müzikle daha bir içli dışlı olmuştum ve ilk üretmeye başladığım yıllar (1998–1999) Volkan'ın da bir şeyler yapmak istediğini duydum ve ona destek oldum. Gelişen zaman içinde yollarımız kesişti ve birlikte üretmeye başladık. Cashflow'u ilk olarak 2000 yılında bir aile olarak tanıtmıştık ama sonra Hakan MC'nin yurt dışında eğitimi ve diğer çalıştığımız MC'lerin rap ile bizim kadar ilgilenememesi sonucu ilk albümü ikimiz tamamladık ve Aykut Gürel ile bağlantıya geçip İrem Records'tan bandrol aldık. Parçalarınız genelde sokak hayatı üzerine. Dertlerden, hüzünlerden bahsediyorsunuz. Bu sorunları yaşıyor musunuz, yoksa etrafınızdakileri görüp mü esinleniyorsunuz? Çağdaş: Biz bugüne kadar ne yaşadıysak, çevremizde neleri gözlemlediysek, onu yazdık, onu anlattık. Gerçek hayatta bu zorlukları çekmemiş olsak, sanırım parçalar son derece samimiyetsiz olurdu. Zaten Rap müziği diğer müziklerden ayıran en büyük özelliğin de bu olduğunu düşünüyoruz. Bizim için en önemli ilham kaynağı sokaklardır. "Bir anlık hata" nasıl hazırlandı? Albümü yaparken zorluklarla karşılaştınız mı? Albümün bir hikâyesi var mı? Volkan: "Bir anlık hata" albümünün içinde 2003 yıllında yapılmış parçalar da 2005 yılında kaydedilmiş parçalar da var. Biz "hadi albüm yapalım" diye direk stüdyo çalışmasına girmedik. Sürekli parça kaydettik, kendimizi geliştirdik ve bu arada beğendiğimiz parçaları saklayıp "Bir anlık hata" adlı ilk albümümüzde topladık. Amacımız yeraltı ruhunu yansıtabilmekti. Amatör ruhla hazırlanmış profesyonel rap müzik yaptık diyebiliriz. Bu sorum Çağdaş'a. Altyapıları yaparken nelere dikkat ediyorsun? Yani sample seçimlerinde ve düzenlemelerde nasıl bir yol izliyorsun? Çağdaş: Altyapı hazırlarken tarzımı, genelde ruh sağlığım belirler. Ritmik yazılımlar ve aranjelerimde kendime has bir stilim var. Sample kullanırken öncelikle sample'ın bana bir şeyler hissettirmesi lazım. Sample'ın nereden geldiği benim için önemli değildir, çünkü sample, rap'in tuzu biberidir. Sample'sız da beat yapılır. Nitekim bu albümde birçok sıfır sample ile yapılmış parçalar var. Türkçe Rap piyasasının gidişatını nasıl görüyorsunuz? Yeni çıkan albümlerden hangilerini beğendiniz? Volkan: Türkiye'de herkes MC, herkes Dj ama bunu gerçek anlamda yapabilen gruplar ortada. İnsanlar artık kalite ile kalitesizi ayırmaya başladı. Yalnız daha belirgin bir piyasası yok bu müziğin. Çıkan albümlerin büyük çoğunluğu başarısız. Ama gelişmeler göz ardı edilemez, çünkü çok genç bir kitle var. Şu an alternatif müzik piyasasında sağlam aşamalar kaydetmekte rap müzik. Ceza, Türkiye'de rap'in önünü açmıştır. Firmalar yavaş yavaş rap müziğe yatırım yapmaya başlıyorlar ama albüm satışları internet ve korsan CD yüzünden tatmin edici değil. Çağdaş: Çıkan albümleri destek amaçlı alıyorum. Killa Hakan "Semt Semt Sokak" ve Sagopa Kajmer'in "Romantizma"sı en son beğendiğim albümler. Türkçe rap dinlemiyorum aslında, genelde yabancı underground rap, reggae ve trip hop dinliyorum. Bu aralar gündemde olan diss olaylarına nasıl bakıyorsunuz? Çağdaş: Son zamanlarda, zamanında birlikte çalışma yapmış rapperlar birbirlerine girdiler. Bu gündemde olan diss'lerin belli bir nedeni vardır mutlaka ama biz bunları merak etmiyoruz. Önemli olan diss'lerin hiphop kültürü içinde kalması. Diss'i kötüye kullanmaya çalışan gruplar da var. Önüne gelene diss atıp, iki tane mantıklı kelimeyi bir araya getiremeyenler, bu işin soyunu çıkardılar bence. Biz de gerektiği zaman diss'imizi kimseden saklamayız. Volkan: Gerek sahnede, gerek underground parçalarda, wack Mc'lere sataşma hakkımızı bir çok kez kullanmışızdır. |
Bugün 45 ziyaretçi (46 klik) kişi burdaydı!